Zajęcia dydaktyczne - cz. I :

1. Witam serdecznie Kochane Żyrafki. Przywitajmy się wspólnie znaną Wam piosenką "Uśmiechnięty promyk słońca" - w załączniku u dołu strony mała niespodzianka - zachęcam do wspólnego śpiewania.

2. Rozmowa na temat wczesnowiosennych kwiatów - w załączniku dołączam dokument word z ilustracjami kwiatów, które dziś sobie przypomnimy. 

Obejrzyjcie zdjęcia kwiatów i wspólnie z rodzicami przeczytajcie ich nazwy. Opisz ich wygląd - pamiętaj by wypowiadać się przy użyciu zdań :) A może w Waszych ogródkach lub na Waszych balkonach macie któryś z tych kwiatów?

3. Zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała "Kwiatek rośnie" 

Dziecko przykuca, głowę wtula w ramiona. Rodzic rytmicznie uderza palcami o stół, najpierw cicho, potem coraz głośniej i szybciej. Dziecko powolutku się podnosi, aż do pozycji stojącej i wyciąga ręce do góry.

4. Składanie w całość wczesnowiosennego  kwiatu.

W dokumencie Word w załącznikach znajdą Państwo obbrazek krokusów. Zadaniem dzieci jest wycięcie obrazka, rozcięcie go na części, ponowne złożenie obrazka i naklejenie na kartkę. Nastepnie dzieci wycinają nazwę "krokusy", rozcinają litery i tak samo jak z obrazkiem - składają wyraz w całość i naklejają napis pod obrazkiem. 

Pracę umili dzieciom z pewnością słuchanie utworu "Wiosna" A. Vivaldiego https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o

 

5. Dzielenie nazw wiosennych kwiatów na sylaby, wskazanie głoski w nagłosie.

Podziel nazwy kwiatów na sylaby. Powiedz, na jaką głoskę się zaczynają?    

np. krokusy  kro-ku-sy  nazwa zaczyna się na k

      przebiśnieg prze-bi-śnieg nazwa zaczyna się na p

   https://ulicaekologiczna.pl/edukacja-ekologiczna/florek-rozpoznaje-wiosenne-kwiaty-lesie-miescie-ogrodzie  klikając w link znajdą Państwo planszę przedstawiającą inne wiosenne kwiaty. Zachęcam do obejrzenia.

6. Karty pracy cz. 3 str. 58 i 59 - podczas rysowania po śladzie proszę zwrócić uwagę na fakt, by dziecko nie odrywało kredki od kartki :) 

Miłej pracy Żyrafki 

Pozdrawiam Pani Jadzia

 

Zajęcia dydaktyczne cz. II:

Na popołudniową zabawę proponujemy zabawę z pieniędzmi. Żyrafki są już na tyle duże, że wiedzą iż nie ma nic za darmo. Często słyszymy od dzieci : "Chcę to!", "Kup mi to!". Zadajcie Waszym dzieciom pytanie czy wiedzą do czego służą pieniądze? Na pewno większość odpowie, że do tego, by kupić zabawki ;) Proszę porozmawiać z dziećmi, że za pieniądzę kupujemy nie tylko zabawki, ale też i jedzenie i inne rzeczy potrzebne do codziennego życia.

 https://www.pkobp.pl/media_files/2b6c2892-297c-47b4-b4c1-2309627df08f.pdf klikając w poniższy link znajdą tutaj Państwo książeczkę o pieniądzach wyjaśniającą wiele niezrozumiałych dla dzieci kwestii. Proszę przeczytać dzieciom str. 9-10.  (Jakie mamy rodzaje pieniędzy)

W załączniku znajdą też Państwo krótkie ćwiczenie matematyczne. Należy wyciąć pieniądze i ułożyć poniższe działania matematyczne. Do zabawy można wykorzystać też prawdziwe pieniądze ( potrzebny będzie banknot 10zł, dwie monety 5zł, pięć monet 2zł, dziesięć monet 1zł). Znaki + oraz = można zrobić z patyczków do liczenia lub zapałek. Miłego liczenia :) 

Polecam dzieciom też obejrzenie bajki https://www.youtube.com/watch?v=yUBZ6cVL_Ac&t=50s

Można dzisiaj pobawić się z dziećmi w sklep używając naszych papierowych pieniędzy. 

Miłej zabawy 

Pozdrawiam Pani Monika

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        



Załączniki: